Cross-selling: makelaardij, hypotheken en verzekeringen

Duur:
1 dag
Aantal PE-punten:
6 PE-punten

Cross-selling vormt 10-30% van de omzet. Dat blijkt uit ons onderzoek. Maar hoe komt het dat het jou, als makelaar, hypotheek- of verzekeringsadviseur, niet altijd lukt om dit te realiseren? Is het de angst dat jouw deal in gevaar komt? Hoe besteed je dan wél voldoende aandacht aan cross-selling na jouw individuele verkoopsucces? Wat is de juiste manier om nieuwe of extra producten aan te bieden?

Jouw klant moet dingen, waar hij onzeker over is, in vrij korte tijd regelen. Hiervoor heeft hij de professionaliteit van jou, als makelaar of adviseur, én van het team nodig. Niet de eigen perceptie staat centraal, maar dat van je klant. Help je eigen klanten!

€ 450 excl. BTW

Geen bijkomende kosten.

Schrijf je nu in

Wat houdt het in?

Cross-selling is een verkooptechniek, waarbij je als makelaar, hypotheek- en/of verzekeringsadviseur je klant een extra product voorstelt. Dit past namelijk bij het gekozen, verkochte of geadviseerde product. Deze interactieve training leert je de essentiële onderdelen van cross-selling. Je wordt getraind in het behalen en verbeteren van additionele omzet. Ook weet je deze te waarborgen op korte en lange termijn.

‘Strategisch adviseren’ is de rode draad. Hoe kun je de conversieratio verhogen, zonder angst om de deal te verliezen? Met jouw strategisch advies kun je het klantcontact op commerciële wijze beter benutten. Dit resulteert in extra omzet en een hogere klanttevredenheid.

Cross-selling doe je samen

Neem jouw hypotheek- en/of verzekeringsadviseur mee voor maximale impact. Deze samenwerking vraagt om een nieuwe mindset en gedragsverandering. Je stelt de klant centraal, door met je team te zorgen voor heldere regels, processen, commitment en continuïteit.

Voor wie?

Dit programma is speciaal ontwikkeld voor makelaars, hypotheek- en-of verzekeringsadviseurs. Je leert de conversieratio te verhogen en klanten te ontzorgen. Met als resultaat een hogere klanttevredenheid en meer omzet.

Wat leer je?

  • Optimale samenwerking tussen makelaars, hypotheek- en/of verzekeringsadviseurs
  • Stem de gewenste inzet en belangen af tussen de verschillende labels
  • Geef strategische verkoopadviezen: ontzorg je klant
  • Waarde-klantperceptie is hét uitgangspunt voor de organisatie
  • Bereik het gewenste effect met optimalisatie van cross-selling
  • Leer omgaan met de meest voorkomende bezwaren bij cross-selling
  • Krijg inzicht in hoe je de optimalisatie goed kunt monitoren

Wat is het resultaat?

  1. Je weet wat je huidige conversieratio is en waar je naartoe wilt
  2. Je kunt het geleerde in de praktijk brengen en omzetten naar extra omzet
  3. Je maakt heldere afspraken met je team en vergroot je invloed op het initiëren en continueren van cross-selling
  4. Je creëert afstemming en betrokkenheid met jouw klant tijdens het conversietraject
  5. Je verbetert wederzijdse acceptatie en begrip voor interne en externe disciplines. Jij weet de verwachtingen van de klant te overtreffen
  6. Jouw klanten krijgen beter advies dan ooit tevoren
  7. Je hebt geen angst meer om een deal te verliezen met geoptimaliseerde samenwerking

Algemeen

Doelgroep:Professionals in makelaardij, hypotheken en verzekeringen
Niveau:Alle niveaus
Duur:6 uur
Tijden:

09.00 - 16.00 uur

Groepsgrootte:Maximaal 20 personen
Zelfstudie:Nee
Studiemateriaal:Ja

PE-punten

PE-punten NRVT:6 PE-punten (facultatief)
PE-punten VGC:

6 PE-punten (facultatief)

PE-punten VastgoedPro:6 PE-punten

Locaties en catering

Bereikbaarheid locaties:Goed
Parkeergelegenheid:Ja
Tussendoortjes:Ja, lekkere (gezonde) tussendoortjes
Speciale dieetwensen:Ja, dat is mogelijk

Kosten

Prijs:€ 450 (excl. BTW). Geen bijkomende kosten
Betaalmogelijkheden:Factuur op rekening of iDEAL

Extra service

Reminder van deelname:Ja, via e-mail

Annuleren en wijzigen

Gratis wijzigen:Tot 5 werkdagen voor start
Gratis annuleren:Tot 14 dagen voor start

Inschrijven

Lastminute inschrijven:Tot 2 werkdagen voor start
Optie nemen mogelijk:Ja, neem voor de mogelijkheden contact met ons op
Inschrijvingsmogelijkheden:24/7 online, live chat, WhatsApp, telefonisch en per mail

Deze training leert je de essentiële onderdelen van cross-selling. Je gaat aan de slag met de methodiek van strategisch verkopen. Deze methodiek heeft een structuur die je gemakkelijk implementeert binnen jouw organisatie.

Op maat gemaakt

Jouw leerwensen en doelen staan centraal. Daarom start dit programma met een online intake. Op deze manier weet je zeker dat jouw deelname daadwerkelijk van meerwaarde is voor jou en je team.

Dit programma ga je volgen:

  • Optimalisatie van
    • Samenwerking
    • Initiëren en continueren van cross-selling
    • Professionaliteit van de makelaar
    • Waarde-klantperceptie
  • Gewenste effect van de optimalisatie
  • Omgaan met de meest voorkomende bezwaren
  • Monitoren van de optimalisatie
Arpad Halaszi

Ik ben Árpád Halászi, Entrepreneur & Lecturer. Presenteer wereldwijd Masterclass programma’s op het gebied van Leiderschap en Strategisch Accountmanagement. Voor het inzichtelijk maken van “natuurlijke” Leiderschap- en Commerciële-talenten bij Professionals, kijken wij...

Lees verder
Gemiddeld cijfer voor Cross-selling: makelaardij, hypotheken en verzekeringen
Beveelt u deze opleiding aan

Plaats een beoordeling

Draag bij aan de ontwikkeling van kinderen

REBS ondersteunt stichting leergeld

€ 450 excl. BTW

Geen bijkomende kosten.

Vraag deze opleiding incompany aan
  • Al 7 jaar de nr. 1 opleider voor koplopers
  • De beste docenten uit de business
  • Gratis annuleren tot 14 dagen voor start
  • Klanten geven onze service 8,2 (8412 beoordelingen)
Heeft u een vraag?