Commerciële vaardigheden & Cross selling voor de binnendienst

Duur:
2 dagdelen

De binnendienst is vaak het eerste aanspreekpunt op jouw kantoor. Die eerste indruk maak je maar één keer en is bepalend voor het vertrouwen van de klant en je reputatie. Je binnendienst werkt met deze training aan een gastvrije uitstraling. Ook leren deelnemers hoe ze beter inspelen op mogelijke klantbehoeften: welke extra diensten zijn er en kun je aanbieden? 

€ 395 excl. BTW

Geen bijkomende kosten.

Schrijf je nu in

Wat houdt deze training in?

In deze training staan gastvrijheid en het doorvragen naar de klantbehoefte centraal. Deelnemers zien het belang van razendsnel en klantgericht de telefoon opnemen. Ook leren ze omgaan met verschillende communicatiestijlen van klanten. Door middel van oefeningen ontdekken ze de behoeften aan aanvullende dienstverlening en hoe ze die kunnen aanbieden.

Voor wie is de training bedoeld?

Deze training is speciaal ontwikkeld voor commerciële binnendienstmedewerkers van woningmakelaars, die een belangrijke bijdrage willen leveren aan de commerciële doelen van het kantoor.

Wat leer je?

  • Gesprekspartners inschatten
  • Snel en correct de telefoon opnemen
  • Kort en duidelijk vragen beantwoorden
  • Klantgericht doorvragen
  • Commerciële kansen zien
  • Doorvragen om cross selling mogelijkheden te ontdekken
  • Welke vragen stel je in welke situaties?
  • Scripts om actief leads na te bellen
  • Handvatten om beter met lastige telefoontjes om te gaan
  • Oefenen met korte rollenspellen

Wat is het resultaat van deze training?

  1. Je kunt mensen beter inschatten en hebt hierdoor gemakkelijker een klik.
  2. Je weet welke vragen je het beste stelt in bepaalde situaties.
  3. Je verzamelt veel meer gegevens van klanten.
  4. Je helpt actief mee aan cross selling voor aankoopdiensten en financiële diensten.
  5. Je weet hoe je vlot afspraken maakt met leads.
  6. Je weet hoe je omgaat met lastige klanten.
  7. Je past het geleerde gemakkelijk toe, omdat je hebt geoefend in rollenspellen.

Waarom is deze training onmisbaar?

  • Je zorgt voor een optimale samenwerking tussen binnen- en buitendienst om de klant altijd perfect te bedienen.
  • Je benut de beschikbare tools optimaal, zodat je met zo min mogelijk effort zo veel mogelijk kunt bereiken op gebied van klantbeleving.
  • Je blijft kritisch op de eigen processen, je luistert naar de markt en zoekt naar creatieve oplossingen voor mogelijke problemen.

Algemeen

Doelgroep:Binnendienstmedewerkers makelaardij
Niveau:Alle niveaus
Duur:2 dagdelen
Tijden:

13.30 - 16.30 uur
13.30 - 16.30 uur

Groepsgrootte:Maximaal 12 personen
Zelfstudie:Ja
Studiemateriaal:Ja

Locaties en catering

Bereikbaarheid locaties:Goed
Parkeergelegenheid:Ja
Tussendoortjes:Ja, lekkere (gezonde) tussendoortjes
Speciale dieetwensen:Ja, dat is mogelijk

Kosten

Prijs:€ 395 (excl. BTW). Geen bijkomende kosten
Betaalmogelijkheden:Factuur op rekening of iDEAL

Extra service

Reminder van deelname:Ja, via e-mail

Annuleren en wijzigen

Gratis wijzigen:Tot 5 werkdagen voor start
Gratis annuleren:Tot 14 dagen voor start

Inschrijven

Lastminute inschrijven:Tot 2 werkdagen voor start
Optie nemen mogelijk:Ja, neem voor de mogelijkheden contact met ons op
Inschrijvingsmogelijkheden:24/7 online, live chat, WhatsApp, telefonisch en per mail

Commerciële vaardigheden & Cross selling voor de binnendienst omvat een interactief programma, met afwisselend theorie en praktijkopdrachten. We nemen een kijkje in de toekomst en geven hier op een creatieve manier invulling aan. Je sluit af met het schrijven van een plan voor het eigen kantoor. Dit kun je direct de volgende dag al toepassen.

De training is specifiek gericht op de binnendiensten: waar valt hier winst te behalen? Vanwege de interactie met de buitendienst wordt ook deze samenwerking benadrukt en met een kritische blik bekeken.

Dit programma ga je volgen:

  • Bewust communiceren
  • Je gesprekspartner herkennen
  • De telefoon opnemen
  • Commerciële kansen zien
  • Cross selling
  • Doorvragen
  • Feedback geven
  • Moeilijke gesprekken voeren
  • Klachten aannemen
Sicco de Ree

Ik ben Sicco de Ree. Inspireren, motiveren, enthousiasmeren en servicegericht denken zijn kreten die perfect bij mij passen. Met mijn achtergrond in de gastvrijheidssector en mijn vele jaren ervaring binnen Adecco Group, breng...

Lees verder
Wim van der Mark

Mijn naam is Wim van der Mark. Ik ben al ruim 25 jaar gefascineerd door de manier waarop mensen zich laten beïnvloeden door woorden. Gesproken of geschreven. Ik heb hierover een aantal boeken gepubliceerd. Mijn eerste boek was een...

Lees verder
Gemiddeld cijfer voor Commerciële vaardigheden & Cross selling voor de binnendienst
Beveelt u deze opleiding aan

Plaats een beoordeling

Draag bij aan de ontwikkeling van kinderen

REBS ondersteunt stichting leergeld

€ 395 excl. BTW

Geen bijkomende kosten.

Deze opleiding bestaat uit meerdere data:

24-09-2019 | 15-10-2019

  • Al 7 jaar de nr. 1 opleider voor koplopers
  • De beste docenten uit de business
  • Gratis annuleren tot 14 dagen voor start
Heeft u een vraag?